Σχετικά με Εμάς

Σκοπός αυτής της συλλογής δοκιμίων είναι να δοθεί μια σύντομη παρουσίαση της Γερμανικής Τέχνης, από την εποχή που άρχισε να καθορίζεται η γερμανική ταυτότητα, μέχρι τους πιο σύγχρονους conceptual καλλιτέχνες.

Παράλληλα παρουσιάζονται κάποιοι ανερχόμενοι καλλιτέχνες που στο άμεσο μέλλον θα απασχολήσουν τα εξειδικευμένα μέσα ενημέρωσης.

Από την Καρολίγγεια περίοδο και την Γερμανική Αναγέννηση, ως την σύγχρονη εποχή, περνώντας από το μπαρόκ, το ροκοκό, το νεοκλασικισμό, τον εξπρεσιονισμό, τις αρχιτεκτονικές αναζητήσεις της σχολής του Bauhaus, τα ποικίλα καλλιτεχνικά κινήματα των αρχών του 20ου αιώνα, η γερμανική καλλιτεχνική παραγωγή υπήρξε πλούσια και πολυποίκιλη,

Η γερμανική τέχνη επηρέασε και επηρεάστηκε από την τέχνη της υπόλοιπης Ευρώπης και αυτή η διαρκής όσμωση περιγράφεται όσο πιο αναλυτικά γίνεται μέσα από το έργο γνωστών ή λιγότερο γνωστών καλλιτεχνών.

Παράλληλα διατυπώνονται κάποια κρίσιμα ερωτήματα, όπως το τι σημαίνει τέχνη, πότε θεωρείται ένας καλλιτέχνης επιτυχημένος και πώς μπορεί να φτάσει στην επιτυχία, τι σημαίνει καλή ζωγραφική και πώς μπορεί κάποιος να βελτιώσει το επίπεδο του έργου του.

Μέσα από αυτή την παράθεση είναι εμφανές ότι, παρά τις επιμέρους διαφορές που κάποιες φορές πήραν τη μορφή σχίσματος ανάμεσα σε αντιμαχόμενες φατρίες, υπάρχει ένα ενιαίο γερμανικό καλλιτεχνικό πνεύμα, που εκφράζεται μέσα από τα χαρακτικά του Ντίρερ, τον εξπρεσιονισμό του Καντίνσκι, τις εννοιολογικές αναζητήσεις του Τζόζεφ Μπόις, αλλά ακόμη και από τις λιτές γραμμές των κτιρίων του Mies van der Rohe.

Παρουσιάζεται επίσης η ιδιαίτερη και έντονη επίδραση στο συλλογικό υποσυνείδητο των δύο παγκοσμίων πολέμων στους οποίους έλαβε μέρος η Γερμανία, όπως και της περιόδου διακυβέρνησης από τους Ναζί, κάτι το οποίο αντανακλάται στους καλλιτέχνες και τα έργα τέχνης.

Με ιδιαίτερη ομοσπονδιακή παράδοση, η Γερμανία δεν είναι ενιαία, όπως δεν είναι και η τέχνη της. Ιδίως μετά την πτώση του τείχους του Βερολίνου και την διοικητική και πολιτιστική επανένωση των δύο Γερμανιών, η έννοια της “γερμανικής τέχνης” έχει αποκτήσει άλλο χαρακτήρα, όπως και το αντικείμενο των αναζητήσεων των Γερμανών καλλιτεχνών.