Η Τέχνη του Der Ring

hugo-Haering002Το Der Ring ήταν μια κολεκτίβα αρχιτεκτόνων που ιδρύθηκε στο Βερολίνο το 1926. Μέλη του νέοι αρχιτέκτονες που είχαν ως στόχο να προωθήσουν τη μοντέρνα αρχιτεκτονική ενάντια στο κυρίαρχο ρεύμα της εποχής, τον Ιστορικισμό.

Πέρα από την έρευνα για μια μορφή χωρίς αναφορές στο παρελθόν, τα μέλη του Der Ring ερευνούσαν και νέες μεθόδους κατασκευής.

Ιδρυτικά μέλη της κολεκτίβας ήταν οι Hugo Horing και Mies van der Rohe, που είχαν ένα κοινό γραφείο στο Βερολίνο και ήταν μέλη του Zehner-Ring (Κύκλος των Δέκα), που ιδρύθηκε δυο χρόνια νωρίτερα, με παρόμοιους στόχους.

Κρίνοντας ότι ο Κύκλος των Δέκα δεν είχε πετύχει το επιθυμητό αποτέλεσμα, οι Horing και van der Rohe αποφάσισαν να διευρύνουν την ομάδα, καλώντας νέα μέλη από την Γερμανία και άλλες χώρες. Σε μια επιστολή του Απριλίου 1926 ζητούν από πολλούς αρχιτέκτονες στη Γερμανία, Αυστρία και Ελβετία να δηλώσουν συμμετοχή.

Λίγο αργότερα συγκαλούν μια προγραμματική συνεδρίαση της ομάδας στο Βερολίνο. Τα μέλη του Novembergruppe (Ομάδα του Νοέμβρη), μια καλλιτεχνική ομάδα που ιδρύθηκε το 1918 και περιλάμβανε ζωγράφους, γλύπτες και αρχιτέκτονες, κλήθηκαν επίσης να συμμετάσχουν.

Στις 29 Μαΐου του 1926, δεκαέξι μέλη συνεδρίασαν, συνέταξαν ένα ιδρυτικό πρόγραμμα και εξέλεξαν τον Hugo Horing ως γενικό γραμματέα. Οι αρχικοί συμμετέχοντες ήταν οι:

  • Hugo Hοring
  • Erich Mendelsohn
  • Ludwig Mies van der Rohe
  • Hans Poelzig
  • Walter Curt Behrendt
  • Richard Docker
  • Fred Forbat
  • Walter Gropius
  • Otto Haesler
  • P. Rudolf Henning
  • Ludwig Hilberseimer
  • Arthur Korn
  • Carl Krayl
  • Hans Luckhardt
  • Wassili Luckhardt
  • Ernst May
  • Adolf Meyer
  • Bernhard Pankok
  • Adolf Rading
  • Hans Soeder
  • Hans Scharoun
  • Karl Schneider
  • Heinrich Tessenow
  • Martin Wagner

Σε αντίθεση με άλλες καλλιτεχνικές ομάδες, η Der Ring δεν είχε επεξεργαστεί κάποιο μανιφέστο που θα την εφοδίαζε με ιδεολογικό υπόβαθρο. Τα μέλη της συχνά είχαν αλληλοσυγκρουόμενες απόψεις. Ο Horing και ο Scharoun ήταν υπέρ ενός “οργανικού φονξιοναλισμού”, σε αντίθεση με τον Mies van der Rohe και τον Gropius που ενδιαφέρονταν για τις δυνατότητες της βιομηχανικής κατασκευής.

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.